MusiQ serwis ...by smithF

Temat: : belki na pasie
W taekwondo ITF obowiązuje oznaczanie stopni rzymskimi cyframi. W WTF kazdy robi, jak chce - można nosic belki, ale bardzo wiele osób tego nie robi. Może to przypadek, ale jakoś ci najlepsi ludzie, z którymi miałem przyjemność ćwiczyć, nie nosili żadnych belek (mimo posiadanych 6-7 danów)

Gizmo
Źródło: war.budo.net.pl/viewtopic.php?t=12951



Temat: trening brzuszka na zyczenie ;)
Dot.: Mój zestaw ćwiczeń na brzuch :):):)
  O dziękuję za zainteresowanie:jupi:

1.)Wg mnie to bardzo mała ilość powtórzeń,albo źle zrozumieliście.
To opiszę przykładowo pierwszy dzień:
rozgrzewka,skłony 20powtórzeń,nożyce pionowe poziome 10powtórzeń,brzuszki zwykłe 20,ukośne 20,podnoszenie nóg 10,rowerek 2 minuty.Bo może zrozumieliście ,że jednego dnia cały wers,a to nie o to chodziło.Rzymskie cyfry to tygodnie,a każda liczba odpowiada powtórzeniom w danym dniu.Stopniowo zwiększa się ilość powtórzeń.Ja wiem,że dam radę.


2.)Powiem szczerze,że próbowałam tą rozgrzewkę przed innymi ćwiczeniami na brzuch i bardzo dobrze przygotowuje mięśnie do wysiłku(szczególnie partie brzucha) i wtedy z zakwasami nie było aż tak dużego problemu.

3.)Za 6 weidera dziękuję .Już próbowałam i po pierwsze strasznie mnie nudzi,po drugie kręci mi się w głowie.A tutaj mam różne ćwiczenia i nie są tak monotonne jak w 6.
Źródło: wizaz.pl/forum/showthread.php?t=69993


Temat: pamiec u 12 latka
Bibatrix, nie wiem z czego to wynika, ale są ludzie, którym zapamiętywanie od zawsze "wychodziło samo" a są ludzie, dla których zapamiętywanie to katorga...

Te techniki o których piszemy to są zarówno metody na ćwiczenie pamięci jak i na zapamiętywanie... Ćwiczenie wzmacnia pamięć...

Mnie nauka wierszyków w ogóle nie męczyła - ale ja kochałam je odgrywać... Piosenkę czy muzykę zapamiętywałam po drugim usłyszeniu (oj, moja profesorka od fortepianu miała się ze mną...)

Możesz mi wierzyć lub nie, ale do dzisiaj mogę Ci powiedzieć "redutę ordona" czy "panią twardowską". Bo pani zadawała fragment, a ja dla sportu uczyłam sie całości...

Spróbuj zaproponować młodemu, żeby ucząc się wiersza spróbował wyobrażać sobie, że kręci film... którego on jest narratorem...

Na zasadzie:
"nam strzelać nie kazano, wsąpiłem na działo i spojrzałem na pole..."
(tutaj widziałam jak łażę po murach, opieram zgiętą nogę na armacie z której jeszcze leci dymek po poprzednim strzale i rozglądam się po polu pod murami)
"...dwieście harmat grzmiało... artyleryi ruskiej ciągną się szeregi prosto, długo, daleko... jako morza brzegi..."
(słyszę nasze armaty, tak głośnie że nie można zebrać myśli, patrzę na armaty przeciwników - mogę ich nie widzieć, ale tam gdzie odpalaja pojawiają się takie charakterystyczne kłęby dymu)
"...i widziałem ich wodza, przybiegł, mieczem skinął (z daleka jakiś łepek na jakimś wzgórzu lata i macha szabelką wydając rozkazy) i jak PTAK jedno skrzydło wojska swego zwinął... (widzę pole i to jak całość, która z mojego punktu widzenia wyglądała jak ptak nagle się zaczyna przemieszczać, ptak jakby podwija skrzydło pod siebie) wylewa się spod SKRZYDŁA ściśniona piechota długą, CZARNĄ (ble obrzydliwe, nie?) kolumną, jako lawa błota (bardziej obrazowo by było gówna ) nasypana iskrami bagnetów (jak zrobisz zbliżenie, to zobaczysz że to nie jest lawa, tylko coś się błyska, że to światło odbija się od bagnetów...), jak sępy (ble, paskudne ptaszyska, padlinożercy) czarne chorągwie na śmierć prowadzą zastępy (bo im nie zależy, ilu spośród tych żołnieży zginie)..."

generalnie ja to potrafiłam sobie wyobrazić, ja to WIDZIAŁAM i chciałam o tym opowiedzieć... sztuką bylo tylko dopasować obraz do tekstu, który miałam powiedzieć...

ale jakbym to miała powiesić w rzymskim pokoju, to sama bym się powiesila na żyrandolu

analogicznie nie trafia do mnie koncepcja mind-map - no nie umiem ich narysować tak, żeby wszystko zmieścić na kartce

Analogicznie są techniki zapamiętywania numerów - na przykład telefonów - tylko co mam zrobić, jeżeli mi się cyfry ze sobą kojarzą, a nie z łabędziami czy krzesełkami? Łatwiej zapamiętuję zestawienie cyfr niż bajkę o łabędziach siedzących na krześle... (tym bardziej, że jak przychodzi do zapamiętania wielu, to historyjki zaczynają się mylić...)

Na razie nie mogę znaleźć żadnej techniki dla siebie a, pamięć zdecydowanie zrobiła mi się duuuuużo słabsza trudniej zapamiętuję niż kiedyś i krócej pamiętam (tyle że teraz muszę czytać np. przepisy a nie wierszyki )

A przy okazji, zastanawiałyście się kiedyś czy problem zapamiętywania to nie jest przypadkiem problem koncentracji lub jej braku?
Źródło: suczyniec.pl/viewtopic.php?t=4800


Temat: Zakłądki pamięciowe.
Za chwile pokaże Ci jeden z najbardziej skutecznych sytemów pamięciowych!:) Ale żeby przejść do rzeczy muszę zapoznać Cię z Fonetycznym Alfabetem Cyfrowym (FAC). FAC polega na przyporządkowaniu WYBRANYCH głosek polskeigo alfabetu cyfrom od 1 do 9 oraz 0.


1 - t (d) literka t podobnie jak jedynka posiada jeden element pionowy (literka d znalzała się dlatego, ę nasz aparat mowy ukłąda się niemal identycznie kiedy mówimy głoskę 't' jak i 'd', analogicznie będzie w kolejnych przykłądach)

2 - n literka n ma dwie kreseczki pionowe

3 - m literka m ma trzy kreseczki pionowe

4 - r dominująca głoska w słowie czteRy

5 - rzymskie L to pięćdziesiąt, które kryje w sobie słowo 'pięć' (możesz też unieść wyprostowanych 5 palców dłoni i poziomo odgiąć kciuk poziomo wa powstanie stylizowana L)

6 - j odwrócona symetrycznie cyfra 6 przypomina "j"

7 - k(g) z deóch 7 możesz ułożyć literkę 'k'

8 - f(w) pisane "f" przypomina '8' (jedna pentelka nad drugą)

9 - p(b) lustrzane odbicie 9 to 'p'

0 - z(s) jak pierwsza litera w wyrazie zero

Uwagi:
1. Te i tylko te głoski są znaczące w odniesieniu do cyfr, tyko te będziemy wykorzystywać. Nie mają znaczenia samogłoski, spółgłoski czy polskie dyftongi.
2. W przypadku przyporządkowań podwójnych danej cyfrze odpowiada jedna z dwóch znaczacych spółgłosek, pierwsza albo druga: 8=f albo w. Na przykład w słowie wieprz, choć pisanym przez rz nei słyszysz ani r ani rz. W pisowni Missisipi- w pisownie roi się od 's' ale mówisz 'misisipi' (3, 0, 0, 9). Ważne więc jak mówisz, ajkei głoski tworzysz.
Ażeby skutecznie opanować tą kluczową dla dalszego przyswojenia sobie listy 100 zakładek pamięciowych (podam również sposób jak znacznie rozszerzyć ową listę), musisz najpierw wyćwiczyć FAC. Stwórz sobie własne ćwiczenia i obserwuj otaczający Cie świat. W otaczającym na sświcei ejst mnóstwo okazji do wspaniałych ćwiczeń (nazwy sklepów, ulic, rajestracje samochodowe- to wszystko możesz wykorzystać przy ćwiczeniu FAC a później zakładek pamięciowych, jest to również świetne ćwiczenie koncentracji i uwagi).

Zakładki numeryczne:
1. Dół
2. Noe
3. Mysz
4. Ryż
5. Liść
6. Jeż
7. Kosz
8. Fa
9. Pszczoła
10.TeZeusz http://pl.wikipedia.org/wiki/Tezeusz
11. TaTa
12. TiNa
13. DoM
14. TiR
15. TaLerz
16. TuJa
17. TyczKa
18. ToFfi
19. DąB
20. NoS
21. NiT
22. NeoN
23. NeMo
24. NuR
25. NiL
26. NaJ
27. NoGa
28. NaWa (część jakiegoś znanego Ci kościoła)
29. NaPa (rodzaj zatrzasku, zpinam kurtkę słysząc charakterystyczny dxwięk)
30. MeSa (na statku jest to pomieszczenie wpoczynkowe dla załogi )
31. MaTa
32. MiNa
33. MaMa
34. MuR
35. MóL
36. żMiJa
37. MaK
38. MeWa
39. MaPa
40. RoSa
41. RaDio
42. ReN (nie rzeka a charakterystyczne japońskei zwierze renifer: ośnierzone rogi, futro...)
43. RaMa
44. RuRa
45. RoLa (zaorany kawałek pola/rola papieru)
46. RyJ
47. RaK
48. RaFa
49. RyBa
50. LaS
51. LoDy
52. LiNa
53. LaMa
54. LiRa
55. LaLa
56. LeJ
57. LeK
58. LeW
59. LeP
60. JaZ
61. YeTi
62. JeżyNa
63. JaMa
64. JaR
65. JeLeń
66. JaJo
67. JasieK
68. JaWa
69. YuPi (młody człowiek na dość dobrym stanowisku, pracoholik ubrany binesowo, oczy śmieją mu się od kariery i pieniędzy przez 24 godziny na dobę)
70. KoS
71. KoT
72. KuNa
73. KaMień
74. KuR
75. KoaLa
76. KiJ
77. KuK (osoba gotująca dla małej załogi na jednostce pływającej)
78. KaWa
79. KaPeć
80. WóZ
81. WaTa
82. WiNo
83. WyMię
84. WóR
85. WaL (wielki wieroryb, waleń)
86. WiJ http://pl.wikipedia.org/wiki/Wij_drewniak
87. WieK
88. WarzyWa (zobacz pęczek włoszczyzny)
89. WiePrz
90. PieS
91. BuT
92. PioN (murarski, lub figura w szachach)
93. PuMa
94. Bar
95. BaL
96. BoJa
97. PąK
98. PaW
99. PaPa (papież, Jan Paweł II, rewelacyjna zakłądka)
100. DZeuS (Grecy podobno najpierw mówili Dzeus a dopiero później pojawil się Zeus)

Aby poszerzyć ową listę o często spotykane kombinacje cyfr 00-009 wystarczy....

00-sos, ZUS
01- sad (wystarczy kwietnące drzewo, pomidory coś takeigo), zad
02- syn, Sony (telewizor)
03- SAM (rakeita bojowa, tudzież super-SAM czyli sklep)
04- ser
05- sól (weź swoją solniczkę z kuchni do tej zakłądki)
06- zając
07- sak (na ryby), sok (konkretny)
08- sowa, sofa
09- sęp, zupa

Poszerzanie podstawowej listy zakąłdek.

Prosty zabieg myślowy pozwoli poszerzyć Ci liste zakłądek w imponujący sposób. Pierwszys polega na 'podpaleniu' zakładek z listy podstawowej. Duch się pali. Widać? Widac Nóż płonie. to samo. Mysz się pali? Ryż w ogniu... Co daje ten zabieg? 100 więcej zakłądek. TEraz zakąłdka 101 to palący się duch, a zakładka 150 to płonący las. Dla odmiany wszystkie zakłądki podstawowe możesz traz zamrozić. Duch dygocze z zimna? Okl. Nóż, zmrożony peka na mrozie? Dobra, wiec mamy nasne!:) W ten sposób masz koljeną listę zakłądek. Teraz 308 to zamprżone mydełko Fa. Jeżli chcę mogę teraz każdą podstawową zakłądkę posmarowac na przykąłd smarem, a potem związać jakoś z autostradą na przykład. Żeby się w tym nie pogubić muszę jedynie pamiętac kolejność 'przełączania', co nie jest trudne bo kolejność wymyślasz Ty sam!:)

Wykorzystane GSP w roli zakłądek porządkuje myslenie i nie przeszadza przy zapamiętywanieu i jedoczesnym niekepowanym twórzczym przepływie myśli.

Pozdrawiam serdecznei i życzę sukcesów oraz wyśmienitej zabawy podczas stosowania i nauki systemu zakłądek.
Źródło: nlp-international.org/forum/viewtopic.php?t=792


Temat: Szwajcaria Podlasia
„Cudze chwalicie, swego nie znacie”, mieszkam w pobliżu od „zawsze”, a byłem na tej ścieżce pierwszy raz. Przeważnie szukamy czegoś z dala od nas, a przecież w pobliżu też mogą być fajne miejsca. „Szwajcaria Podlasia” nie jest duża i wystarczy na nią jedno popołudnie, dlatego mając wolny dzień i będąc w pobliżu, naprawdę warto wybrać się tam na spacer.

Później wkleję trochę zdjęć, a dla zainteresowanych mały przewodnik:


Ścieżka Przyrodnicza "Szwajcaria Podlaska"

Ścieżka przyrodnicza, prowadząca przez rezerwat przyrody "Szwajcaria Podlaska" oraz jego najbliższe okolice ma na celu ukazać wielkie bogactwo form i zjawisk, jakie przyroda nagromadziła na tak niewielkim obszarze. Fizjografia i rzeźba terenu wyjątkowe walory krajobrazowe oraz szeroka gama zbiorowisk roślinnych tworzą tu środowisko geograficzno-biologiczne, unikalne dla całej Polski środkowo-wschodniej. Wyjątkowej atrakcyjności tej okolicy nadaje swoiste ukształtowanie terenu, będące efektem połączenia się w pobliżu Nepli doliny dwóch największych rzek Podlasia-Krzny i Bugu. Budowa geologiczna i rzeźba terenu są efektem doniosłych wydarzeń jakie miały tu miejsce w erze lodowcowej. Ścieżka ta jest stosunkowo trudna do przejścia. Ze względu na to, że przebiega po terenach zalewowych należy przed wyruszeniem zasięgnąć informacji W Dyrekcji Parku Krajobrazowego czy jest całkowicie dostępna. Wskazane jest zabranie ze sobą odpowiedniego obuwia i ubrań przeciwdeszczowych. Długość ścieżki wynosi około 4,5 km. Ścieżka została oznakowana zielonym liściem klonu na białym tle, a poszczególne przystanki, pomiędzy etapami, oznakowano cyframi rzymskimi malowanymi na dębowych słupkach. Aby przeprowadzić ćwiczenia terenowe warto zabrać ze sobą kompas, stopery, lornetki, notatniki i ołówek, no i oczywiście dobry chumor.

Powodzenia!!!!

Etap I
długość około 0,5 km
Zapraszamy do wędrówki "ścieżką" po uprzednim zapoznaniu się z naszym opracowaniem. Z szosy prowadzącej w kierunku Krzyczewa, w miejscu gdzie na poboczu umieszczony jest napis:"Ścieżka Przyrodnicza Szajcaria Podlaska" schodzimy na drogę polną, która wiedzie pomiędzy drzewami w kierunku gospodarstwa, tuż za nim, na niewielkim wzniesieniu rozciąga się w kieruku wschodnim szeroka panorama łąk.

Etap II
długość około 0,2 km
Przechodzimy ścieżką wzdłuż tarasu nadzalewowego, mając ciągle po prawej meandrującą Krznę i jej równinną dolinę. Mijamy niewielkie zadrzewienia złożone z robinii akacjowej przez niektórych błędnie nazywanej akacją.Ten gatunek jest obcy naszej strefie klimatycznej, gdyż pochodzi z Ameryki. Na terenie parku występują również inne gatunki obce jak:dąb czerwony, czeremcha amerykańska, buk, mieszańce topoli.

Etap III
długość około 0,2 km
Teraz przechodzimy wąską ścieżką wśród zarośli wierzbowych w kierunku północnym, następnie wspinamy sie po krawędzi wąwozu i na otwartej przestrzeni, która pojawiła się w drzewostanie proponujemy kolejny przystanek.


Etap IV
długość około 0,5 km
W dalszym ciągu posuwamy się wąską ścieżką prowadzącą w kierunku wąwozu i po pokonaniu jego stromizny docieramy na rozległą polanę porośniętą pojedyńczymi, rozłożystymi dębami. Tu skręcamy w lewo, aby znaleźć się u podnuża wąwozu.

Etap V
długość 0,1 km
Teraz przechodzimy otwartą polaną w kierunku północnym, aby zatrzymać się na pograniczu dwóch zbiorowisk roślinnych: łęgu i grądu.

Etap VI
długość 0,2 km
Udajemy się dalej w kierunku północnym i idąc wąską ścieżką wśród zarośli nad brzegiem Bugu dochodzimy do ostrego zakola rzeki.

Etap VII
długość 0,8 km
Teraz udajemy sie w kierunku zachodnim. Wąską, miejscami podmokłą ścieżką pokonujemy łęgowy fragment rezerwatu. Towarzyszy nam miejscami trudny do przebycia gąszcz krzewów trzmieliny, derenia i wierzby. Licznie zalegające, obumarłe drzewa lub ich konary rozkładane są przez grupę organizmów określona mianem reducentów lub destruentów. Na trasie spotykamy szczątki drzew o różnym stopniu rozkładu. W pewnym miejcsu pokonujemy głębokie rów wiodący od starorzecza do Bugu-jest to naturalnie wydrążony kanał, którym nadmiar wody nagromadzonej w starorzeczu odprowadzany jest do rzeki. Dochodzimy do podnóża skarpy. Po stromiźnie wspinamy się na jej wierzchołek, aby znaleść się na drodze polnej biegnącej wzdłuż ściany rezerwatu, w kierunku wiaty turystycznej. Mijamy stromy, głęboki wąwóz będący w fazie tworzenia. Prawie pionowe ściany wąwozu pozwalają prześledzieć przebieg ukośnych i poziomych pasemek ciemnego piasku. jest to układ warstw materiału geologicznego, odkładającego się w czasie topnienia, zalegającego tu niegdyś czoła lodowca. Na wysokości wiaty stajemy na krawędzi skarpy,skąd rozciąga się piękny widok na zakole Bugu.

Etap VIII
długość 1,2 km
Od wiaty turystycznej wracamy droga wiodącą wzdłuż ściany rezerwatu, mijamy czołg stojący na cokole, przecinamy szosę asfaltową i polną drogę w kierunku zachodnim kierujemy się na szczyt pagórków górującego nad okolicą.

Etap IX
długość 0,8 km
Powracamy do Nepli kierując sie na południe drogą polną prowadzącą do szosy asfaltowej. Udając się w kierunku wsi dochodzimy do alei z kasztanowca, którą docieramy do parku, gdzie mieści się ośrodek wypoczynkowy "ADAD"
Źródło: forum.e-czajka.eu/viewtopic.php?t=12